czwartek, 15 listopada 2012

Las w domu - miniaturowe krajobrazy



Las jest moim środowiskiem naturalnym. Las mnie fascynuje i jest dla mnie niewyczerpanym źródłem inspiracji. Do lasu mam tylko parę kroków. Ale dlaczego nie mieć go jeszcze bliżej? Na przykład na wyciągnięcie ręki.
W sensie dosłownym.







































Z ogrodu i z lasu przyniosłam sobie trochę mchu, malutkie siewki drzew i krzaczki borówek, parę kamyków. To wszystko umieściłam w starych słoikach ze szklanymi wieczkami (piwniczne znalezisko), przy czym wieczka stały się denkami. Tak powstały małe, zamknięte ekosystemy. Nie muszę ich nawet podlewać.

Mam je od lata i wciąż mają się nieźle. A kiedy przyjdzie zima, będę mogła odbyć spacer po lesie, nie wychodząc z domu.

Szukam jeszcze maleńkich figurek saren lub jeleni (o wysokości max. 3 cm)... Może ktoś z was natknął się na takie?














P.S. Cieszę się, że pomysł się wam spodobał. Zachęcam do realizacji u siebie. Dopóki nie ma śniegu jeszcze można coś ciekawego przynieść ze spaceru. Pamiętajcie tylko, żeby nie zbierać gatunków chronionych - wiele mchów do nich należy.

9 komentarzy:

  1. No proszę, coś tak pięknego na wyciągnięcie ręki! Uwielbiam szklane widoczki, słoiki i odpryski przyrody. Dziś przyniosłam do domu jarzębinę. Panowie na osiedlu robili przycinkę drzewa, leżała pokotem na chodniku, tylko brać. Inspiracja pierwsza klasa:) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowite ekosystemy :)
    jak fajnie, że coś takiego można mieć w domu np przy łóżku by móc zaraz po przebudzeniu znaleźć się w lesie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne!! Można by bombkę dołożyć i mamy święta :) Pozdrawiam cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
  4. ok.7 cm http://allegro.pl/bilecik-do-prezentu-zawieszka-ozdoby-swiateczne-z-i2783351017.html , ale może masz jakąś foremkę do pierników np.srebrną gwiazdkę, też będzie ładnie. BRAWO za pomysł, bardzo mi się podoba, bardzo! pozdr Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za miłe komentarze :)
    Widzę, że część z Was ciągnie już do świąt, więc chyba niedługo będę musiała coś w tym temacie zaproponować :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj! :) bardzo by mi było miło gdybyś dołączyła do nas na linkowej imprezie, wszystkie blogerki diy, wnętrzarskie, kulinarne itd mogą wrzucać linki do swoich najciekawszych postów dzięki czemu inni odwiedzający będą mogli je obejrzeć. Zapraszam! :)
    www.speckled-fawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł :)
      Dołączyłam domkiem z piernika - będzie na czasie :)

      Usuń
  7. Świetny pomysł, zwierzątka widziałam w smyku , wyglądają jak żywe:), nie trzeba tego podlewać? i nie łapie pleśń ? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli woda skrapla się na ściankach to trzeba przewietrzyć. Kiedy ustali się równowaga (nie za sucho, nie za mokro) nie trzeba już nic więcej robić.
      Pozdrowienia!

      Usuń

Dziękuję za Twoje słowo.
Komentarze są moderowane ze względu na spam. Nie cenzuruję opinii.