poniedziałek, 18 listopada 2013

ZŁÓŻ SOBIE W LISTOPADZIE: pudełka origami








Zgodnie z obietnicą - oto instrukcja składania pudełka origami. A ponieważ obietnicę realizuję z opóźnieniem, w ramach rekompensaty pudełka będą dwa. Na pierwszy ogień proponuję to łatwiejsze, które pokazałam w poprzednim wpisie. (Potem - wyższa szkoła jazdy).


Łatwe pudełko origami - instrukcja składania krok po kroku

1. Zaczynamy od złożenia kwadratowego arkusza wzdłuż zaznaczonych linii (dwukrotnie na pół). Zagięcia rozkładamy. 2. Zaginamy róg do środka (wzdłuż wcześniej wykonanych zagięć). 3. To samo powtarzamy z pozostałymi rogami.


4. Zaginamy jeden bok figury do środka. 5. Zaginamy drugi bok figury. Zagięcia rozkładamy. 6. W ten sam sposób zaginamy górę i dół figury.

7. Rozkładamy zagięcia aż do otrzymania figury na zdjęciu. 8. Prawy i lewy bok figury podnosimy do góry. Według wcześniej wykonanych zgięć formujemy trzeci bok pudełka. 9. Róg zawijamy do środka pudełka.

10. W ten sam sposób formujemy czwarty bok pudełka.
11. Tak wygląda gotowe pudełko.








 
 

Jeśli potrzebujemy pudełka z pokrywką, bierzemy drugi arkusz papieru o boku o ok. 4 mm dłuższym (lub krótszym) i składamy w ten sam sposób. Większe pudełko będzie pokrywką, a mniejsze denkiem. Nakładamy jedno na drugie i mamy zamykane pudełko.



Heksagonalne pudełko-róża



To pudełko jest bardzo efektowne i eleganckie. Pokrywka uformowana jest w kształcie róży, więc szczególnie polecam jego wykonanie mężczyznom, którzy chcieliby zabłysnąć przed ukochaną. Z arkusza A4 wyjdzie pudełeczko idealne do zapakowania jakiegoś biżuteryjnego drobiazgu. Instrukcja składania ma tyle kroków, że niestety nie podejmę się przedstawienia jej tutaj, zainteresowanych odsyłam do filmu, z którego korzystałam:
http://youtu.be/XPiQxWLpWuw

Wykonanie początkowo może sprawiać trudność, ale kiedy nabierzemy wprawy, trudno się zatrzymać ;)


8 komentarzy:

  1. Ooooo, jakie ladne pudeleczka, ale mnie sie na pewno nie uda ich zlozyc..Dwie lewe lapy mam.
    Pakowanie paczek to dla mnie meczarnia..a co dopiero, takie cuda!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może trzeba po prostu spróbować? :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. świetne pudełka , o wiecej prosze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pudełko super, szkoda tylko że bez wieczka ;)
    A opis ekstra od razu wiadomo o co chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie są wymiary tego kwadrata ?

    OdpowiedzUsuń
  5. nie udało mi się złożyć, trochę inne kiedyś robiłam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowo.
Komentarze są moderowane ze względu na spam. Nie cenzuruję opinii.