wtorek, 8 stycznia 2013

INSPIRACJE

Dawno, dawno temu chciałam prowadzić blog z inspirującymi mnie zdjęciami i pomysłami na kształtowanie przestrzeni. W różnej skali - od mikro do makro, czyli od przedmiotów użytkowych począwszy, poprzez wnętrza i architekturę, na ogrodach i architekturze krajobrazu skończywszy. Było to dawno temu i, rzecz jasna, po paru wpisach zabrakło mi wytrwałości. Postanowiłam jednak wrócić do tego pomysłu. Na razie nie w formie osobnego blogu, mimo wszystko chciałabym żyć głównie w rzeczywistości realnej, a nie wirtualnej i nie jestem pewna, czy mogłabym znaleźć czas i energię na drugi blog. Dlatego wpisy oznaczone etykietą "INSPIRACJE" będą co jakiś czas pojawiać się tutaj. Nie wiem jeszcze jak często, na pewno zawsze wtedy gdy uda mi się wyłowić z oceanu Internetu jakąś cieszącą oko perełkę.

A więc - uroczyście otwieram filię: Dom Pracy Twórczej "Inspiracje".

Na początek kilka zdjęć Anny Kern - szwedzkiej fotografki ze Sztokholmu, zajmującej się fotografią wnętrz, mody i "stylu życia". Anna Kern współpracuje z wieloma czasopismami o tematyce wnętrzarkiej i jest autorką fotografii do kilku książek. Piszę o niej na pewno nie po raz ostatni.
Na dziś wybrałam zdjęcia, które można opatrzyć etykietką "na wsi". Za moim oknem znowu biało, ale w głowie mam już zieleń.




Ach, te szwedzkie czerwone domki! Bujna, nieskrępowana zieleń i ogólne poczucie wakacyjnego luzu - czego chcieć więcej? Ale w tych zdjęciach moją uwagę najbardziej przyciąga świetnie wykreowany związek pomiędzy postacią a przestrzenią.





Na koniec jeszcze zestaw zdjęć w nieco innym klimacie. Te zdjęcia przywodzą mi na myśl wnętrza polskich starych wiejskich chat. Nie wiem, gdzie zostały wykonane, ani czy jest to autentyczne wnętrze, czy jedynie stylizacja. Romantyczno-folkowy ubiór modelki, stroik na głowie jakby "żywcem zdjęty" z ludowych dekoracji - wszystko to razem tworzy ujmującą całość.






Wszystkie zdjęcia: Anna Kern (annakern.com).

2 komentarze:

Dziękuję za Twoje słowo.
Komentarze są moderowane ze względu na spam. Nie cenzuruję opinii.