sobota, 1 czerwca 2013

Taki był maj



Krótki. Niby 31 dni jak co roku, a jednak tym razem w ogóle nie zdążyłam się nim nacieszyć. Bzy przekwitają, mlecze zmieniły się w dmuchawce, a ja ledwo zdążyłam to zauważyć. 






Zdążyłam za to (w przerwach między opadami) założyć rabatę margerytkową, dwie rabaty łubinowe, kolejną rabatkę cyniowo-aksamitkową i największą z nich - rabatę daliową pod tarasem. Poniżej ta ostatnia w skrócie perspektywicznym.

Ma około 7 m długości i posadziłam na niej chyba z 80 dalii - wszystkie z siewu. Na razie nie wygląda imponująco, ale liczę na wyjątkowe doznania estetyczne w lipcu i sierpniu. Dalie z zeszłorocznych bulw, posadzone w donicach, już kwitną.
Nie tworzę jakichś wyszukanych kompozycji, na razie zależy mi tylko na tym, żeby było kwitnąco i kolorowo przez cały czas, i żeby miejsce obecnych chwastowisk, gdzie nie wjedzie kosiarka, zajęły rabaty kwiatowe. Stawiam przede wszystkim na łatwe w uprawie byliny - stąd tyle łubinu i margerytek, świetnie sprawdziły się na pierwszej rabacie, którą założyłam dwa lata temu. Wszystkie sadzonki wyhodowałam z nasion, a ponieważ wreszcie udało mi się wysadzić do gruntu kwiaty siane wczesną wiosną, od poniedziałku zaczynam kolejną turę siania bylin: naparstnicę, pysznogłówkę, dzwonki, ostróżkę, dzielżan, jeżówki, przetacznik kłosowy i różowe margerytki.

A tak nie było w maju... (Zdjęcia z zeszłego roku).



W tym roku moje jabłonie kwitły bardzo słabo. Z jednej strony mnie to cieszy, jabłka nie będą nam spadać na głowy podczas seansów "kina letniego", a kredens i tak mam wciąż zapełniony zeszłorocznym musem jabłkowym. Z drugiej strony jednak martwię się, czy to przypadkiem nie zapowiedź ich umierania. Co prawda wiem, że stare odmiany jabłoni owocują naprzemiennie, ale od kiedy przyglądam się moim, co roku owocowały bardzo obficie. Cóż, czas pokaże...

Na koniec jeszcze jedno zdjęcie. Zeszłoroczne, za szybą kwitnąca jabłoń. Za to deszcz całkiem jak dzisiejszy.


(Tegoroczny maj jest również miesiącem palenia w kominku - bez tego temperatura w domu spada nawet do 15 stopni).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowo.
Komentarze są moderowane ze względu na spam. Nie cenzuruję opinii.